Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
Gistermorgen na het ontbijt belden we gelijk met Cathay Pacific om onze vlucht te verzetten. Onze auto hebben we verkocht en we kunnen nu dus eerder naar Sydney. De dame van Cathay gaf aan dat er op woensdagmiddag om 15:50u een vlucht naar Sydney beschikbaar was...gelijk geboekt. Drie dagen eerder naar Australie is geen straf natuurlijk!

Het nadeel van het niet hebben van een auto, bleek al gelijk...wachten op een bus! We liepen eerst een stuk richting de wijk Papanui omdat daar de meeste bussen vertrekken. De afgelopen dagen was het vooral in de morgen bewolkt (wel droog) en in de middag gewoon HEET. Om de tijd te doden tot het zonnetje weer zou schijnen, besloten we naar de bioscoop te gaan waar we op weg naar de bus langsliepen. Eigenlijk willen we al heel lang 007 (Die Another Day) zien, maar deze draait helaas niet meer...dus besloten we naar The Ring te gaan.

Neenee...geen parodie op Lord Of The Rings maar een horrorfilm (vooral Alexander is daar fan van ;-)). We hebben heerlijk een paar uurtjes in de bioscoop gezeten en inderdaad scheen het zonnetje toen we weer buiten kwamen. We liepen door naar het centrum waar we een aantal favoriete plekjes hebben opgezocht. The Art Center, Cathedral Square en Regent Street waar we lekker in het zonnetje wat hebben gedronken en gegeten. In de buurt kochten we een (tweede) mooi boek van Nieuw-Zeeland, iets om bij weg te dromen als we weer terug in Nederland zijn.

's Avonds hadden we met Dana afgesproken. Zij brengt ons overmorgen naar het vliegveld en wij zouden haar tracteren op een etentje. Om 18:00u kwam ze de camping oprijden en pikte ons op. Omdat Sjoerd (natuurlijk) weer zin had in vlees raadde Dana 'The Honey Pot' aan. Een erg gezellig restaurant waar we heerlijk met z'n drietjes hebben gegeten. Daarna reden we nog langs wat vrienden van Dana en dronken daar wat.

Vandaag was, net als gisteren, een dag om de laatste dingen te regelen. Met de bus reden we direct naar het centrum waar we op zoek gingen naar een grote tas waar onze glazen schalen (die we hadden gekocht in Napier) in zouden passen. De grote Albert Heijn Tas die Olga voor ons geregeld had en aan een van de zussen van Carla had meegegeven was namelijk te klein. Helaas slaagden we niet, maar we slaagden wel op de verschillende terrasjes. Lekker in het zonnetje genieten van een dag waarop we niets moeten...heerlijk.

's Avonds lagen we in ons tentje iemand van de camping een boodschap afleverde. Of we Dana zo snel mogelijk terug wilden bellen. Wat we al vermoedde bleek helaas ook waarheid...Dana kon ons niet naar het vliegveld brengen vanwege een nieuwe opdracht voor haar werk. Het was al redelijk laat (22:00u) maar ze wilde toch nog even persoonlijk afscheid komen nemen. Een half uur later zaten we in de keuken aan een kop thee, kletsten bij en namen 'officieel' afscheid van elkaar. Hoe we morgen op het vliegveld komen zien we nog wel, er zijn vast wel busjes die ons met bagage en al naar toe kunnen brengen.

Aankomende nacht wordt de laatste nacht in Nieuw-Zeeland...gek hoor...maar ook spannend om morgen naar Australie te gaan...