Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
De kayaktocht zou vertrekken om 9:45u, we hadden dus nog eventjes de tijd toen we om 8:00u wakker werden gebrand door de zon. Het beloofde wederom een schitterende maar warme dag te worden. Om 9:30u stonden we klaar op het strand en kwam een watertaxi Rhys (spreek uit: ries) afzetten. Rhys was onze gids voor de hele dag en hij was blij. Die morgen hadden er vier personen op het laatste moment geannuleerd. Een meisje uit Duitsland (Ute), Rhys en wij zouden dus met z'n viertjes de hele dag gaan kayakken. Een kleine groep, perfect weer en een superaardige gids...wat wil je nog meer!

Vanuit Anchorage bay vertrokken we na enkele instucties met twee kayaks richting Torrent Bay (The Blue Lagoon). Onderweg probeerde Sjoerd, die achterin zat, het sturen een beetje onder de knie te krijgen. Deze kayaks waren namelijk met een roer uitgerust dat je met je voeten moest bedienen. Ideaal dus, want dan hoef je alleen maar te peddelen. Sturen doe je met je voeten!
De verdere tocht ging langs allemaal kleine strandjes en baaien. Het water was vandaag spiegelglad dus dat ging voorspoedig. Onderweg probeerden we eens, op verzoek van Ute, andere vragen te stellen dan de gebruikelijke vragen als "Waar kom je vandaan", "Hoe lang blijf je hier", "Rhys, wat doe je buiten het seizoen", etc.

Tegen het middaguur kayakten we via een rots met daarop een zeehondenkolonie naar Mosquito Bay. Even was het een privéstrandje, voordat een andere groep kayakkers een eind verderop ook kwam lunchen. Terwijl Rhys de lunch klaarmaakte, namen wij met z'n drieen een duik in het heerlijke water. De lunch was erg uitgebreid, maar wat wil je als er vier mensen op het laatste moment annuleren maar het eten wel wordt meegenomen. We begonnen met tortilla chips met sausjes. Hierna maakten we allemaal onze eigen 'wrap' klaar met lamsvlees, allerlei soorten groenten en sausjes om te eindigen met gebak (Lammingtons), koekjes en vers gezette koffie (geen oploskoffie). Er was nog heel veel eten over, dat kregen wij mee in een 'doggie bag'. Voor 's avonds hadden we een instant-meal meegenomen, maar het was geen straf om de lunch 's avonds nog eens over te doen!

Na een laatste duik gingen we op weg richting Tonga Bay. Vanaf Mosquito Bay begint het marine-reserve. Het is mensen niet toegestaan om in dit gebied te vissen of te jagen. Tegenover Tonga Bay ligt Tonga Island waar zo'n 200 zeehonden hun intrek hebben genomen. Het is slechts twee organisaties toegestaan om dichtbij de rotsen te komen, waaronder Ocean River! Op nog geen 10 meter afstand lagen de zeehonden te zonnen en maakten de kleine twee maanden oude zeehondjes een hels kabaal. We kayakten om het eiland heen en lieten ons door de stroming naar Tonga Bay brengen, de eindbestemming, waar we om 15:00u aankwamen.

Hier namen we afscheid van Rhys en Ute die beiden met een watertaxi teruggingen naar Marahau. Onze backpacks lagen al klaar voor ons. Direct aan het strand lag een camping, wederom met stromend water, waar we een mooi plekje voor onze tent opzochten. Zodra deze stond, liepen we weer naar het strand waar we de rest van de middag lekker hebben gelegen en gezwommen. 's Avonds aten we de overgebleven lunch op en gingen na 180 potjes blackjack lekker slapen.