Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
Na een heerlijke nacht te hebben geslapen (een lekker bed met lakens, net als bij Carla, in plaats van een mummy-slaapzak) stonden we rond 8:00u op. Noeline had een Continental Breakfast voor ons op het aanrecht klaargezet. Vanuit de keuken hadden we een schitterend uitzicht over de Endeavour Inlet. Het was prachtig weer, dat beloofde een mooie wandeldag te worden. Gistermorgen was het ook zulk mooi weer, hopelijk zou dit vandaag de hele dag zo blijven.

Na het ontbijt bracht Noeline ons in haar lange lichtblauwe pyama naar het begin van een pad en legde ons uit hoe we bij de track konden komen. Met drie dikke zoenen nam ze afscheid van ons en zwaaide ons uit terwijl we naar beneden liepen, op zoek naar de start van deel 2 van de Queen Charlotte Track.

Via een avontuurlijk bospad kwamen we uit op een parkeerplaats waar een overharde weg steil omhoog ons naar de Queen Charlotte Track bracht. Vandaag zouden we 21,5km moeten lopen. De rit zou veel ups en downs kennen en dat begon gelijk al goed. De track liep steil omhoog naar de top van de berg waar we op liepen en ging verder aan de andere kant van de bergkam waar we een wijds uitzicht over de Keneperu Sound hadden. SCHITTEREND!

De rest van de dag bleef het mooi weer en hadden we inderdaad veel klimpartijen en afdalingen. Halverwege de tocht lunchten we op de top van een berg en liepen het laatste stuk door native-forrest naar beneden. De hele dag hadden we afwisselend zicht op de Queen Charlotte Sound en de Keneperu Sound omdat we voornamelijk op bergkammen liepen. 6,5 uur i.p.v. 9 uur en 21,5km later kwamen we aan bij Torea Bay waar we werden opgehaald door de Cougar Line. Deze bracht ons terug naar Picton.

Hier liepen we terug naar de camping, zetten onze tent op en namen een lange warme douche. Omdat we geen zin hadden om te koken, besloten we om vandaag lekker uit eten te gaan. Het geld dat we van Toos en Pieter hadden gekregen voor een kerstdiner zou vandaag worden opgegeten! In 'Le Café' genoten we van een heerlijk driegangen diner met een lekker glas wijn.

Ondertussen hadden we Maaike (die we gisteren hadden ontmoet) binnen zien komen. Nadat we ons eten hadden betaald liepen we naar de andere kant van de zaak waar Maaike zat met haar (inmiddels niet meer zieke) vriendin Wendy en Josien (die ze hadden ontmoet in de Backpackers). De rest van de avond hebben we gezellig met z'n vijfen zitten kletsen over van alles en nog wat. Heerlijk om weer eens een avondje met Nederlanders te kletsen...dat hadden we gemist! Rond 23:00u kwamen we terug op de camping, doken in onze slaapzakken en probeerden tussen het gesnurk van onze Duitse buurman door te slapen.

TIP: Neem oordopjes mee. Waar je ook slaapt, er zijn altijd mensen die snurken. En er is niets vervelenders dan mensen die liggen te zagen terwijl je lekker wilt gaan slapen!