Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
En jawel...we hadden weer eens geluk met onze slaapplaats. De cabin die we hadden toegewezen gekregen op de camping, bleek pal naast de toiletten en de keuken te liggen. 's Avonds lagen we dus tot middernacht wakker van douchende, pratende, kokende en tandenpoetsende mensen. Vanmorgen bij het wakker worden hebben we gelijk maar even om een andere cabin gevraagd en die kregen we. Een stuk groter en ver van de toiletblokken af!

In tegenstelling tot gisteren hadden we vandaag geen mooi weer maar flink wat bewolking en af en toe wat regen. Maar voor vandaag maakte dat niet uit, we gingen (eindelijk) naar de tentoonstelling van The Lord Of The Rings Motion Picture Trilogy (een flinke mond vol) in Te Papa National Museum. We pakten de bus en stapten in het centrum van Wellington uit...dachten we...we waren te vroeg uitgestapt en moesten daardoor nog een flink eind lopen naar Te Papa. Gelukkig regende het niet hard, en bij de haven aangekomen kregen we nog een verrassing. In een klein parkje was een groep beeldhouwers bezig om van tientallen brokken kalksteen mooie kunstwerken te maken.

Aangekomen bij het museum viel het enorm mee met de drukte. Nadat we onze tassen hadden ingeleverd, je mocht helemaal niets meenemen naar de tentoonstelling, dronken we wat in het restaurant van Te Papa. Vervolgens liepen we de ruimte van de tentoonstelling, onderworpen aan de strengste veiligheidsnormen, binnen. Hier kregen we in ruim 2 uur tijd een goed beeld van de film, acteurs, kostuums, wapens, sierraden, special effects, etc. Werkelijk alles was uit de kast getrokken om de bezoekers uit te leggen hoe de film tot stand is gekomen.

In de exhibition shop kochten we een "Location Guidebook" om te zien waar de film is opgenomen. Eenmaal buiten gekomen regende het pijpestelen dus besloten we, geheel in lijn met de tentoonstelling, om nog een keer naar de film te gaan. Eerst aten we wat en liepen toen een bioscoop zaal binnen om voor de 2e keer naar The Two Towers te gaan. Als je een idee wilt krijgen van de landschappen in Nieuw-Zeeland, kun je het beste naar een Lord Of The Rings film gaan. Want zo ziet het er hier écht uit. De schitterende landschappen kwamen ons nu een stuk herkenbaarder voor. Vooral 'Edoras', waar we een paar dagen terug zelf voor hebben gestaan. Na de film aten we lasagna in "Aba-kebab-ra" en stapten op de bus voor de rit terug naar de camping.