Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
Het alarm ging rond 8:00u af en we werden verrast door...bewolking en regen! Oh nee, uitgerekend de enige dag dat het mooi weer zou moeten zijn om de Marlborough Sounds in de zon te zien, was het bewolkt. Gelukkig moesten we nog ruim 2,5 uur rijden en kan het weer van het ene op het andere uur totaal verschillend zijn, dus we hadden hoop!

Na het ontbijt pakten we onze auto weer in en legden de tent op de achterbank om te drogen. De rit naar Picton duurde langer dan verwacht. Vooral ook omdat we in Murchison waren vergeten om te gaan tanken en ons bezinelampje gedurende een half uur al flink aan het branden was. Uiteindelijk vonden we (net op tijd) een benzinestation in St. Arnoud. Na het tanken bleek dat we niet de enige zijn die (bijna) zonder benzine arriveren bij dit tankstation. Een les voor de volgende keer; als je kunt tanken...DOEN!

Vanuit St. Arnoud was het nog een klein uur naar Picton. Om 12:00u stopten we ergens om te lunchen en de tent (die inmiddels droog was) in te pakken. Een kwartiertje later kwamen we aan in Picton met een stralend zonnetje en een mooie heldere lucht. Hoeraaa!
De auto konden we op een long-term parking parkeerplaats zetten (hopelijk staat hij er nog als we terugkomen). We checkten in en vonden op de boot een mooi plaatsje op het achterdek.

De tocht naar Wellington leidde het eerste uur door de prachtige Queen Charlotte Sound (onderdeel van de Marlborough Sounds). Eindelijk hadden we het weer waarop we gehoopt hadden. Vanaf de boot hadden we een mooi uitzicht op de bossen, de huisjes en de privé strandjes van de mensen die daar wonen. Als we hier terug zijn, willen we nog een deel van de Queen Charlotte Track gaan lopen. Dan zit je echt middenin deze prachtige natuur.

Precies om 16:30u kwamen we aan in Wellington waar een gratis Shuttle Bus ons naar het centrum bracht. Vanuit Christchurch hebben we een plek op een camping gereserveerd waar we zometeen met de bus naar toe gaan. Morgen naar Te Papa om de tentoonstelling van The Lord Of The Rings Trilogy te bekijken, wellicht kunnen we daar nog een kaart met locaties van de opnames kopen. We zien wel, nu eerst naar de camping. Als het eierpannetje dat we de vorige keer waren vergeten er nog staat, zijn we helemaal gelukkig! ;-)