Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
De hele nacht teisterde een zware storm de camping. Beiden hebben we dus een flink deel van de nacht wakker gelegen. Om toch een beetje te kunnen slapen, besloten we om de oordopjes uit de auto te halen. Sjoerd liep naar buiten en wilde de dopjes pakken. Autosleutels...damn...waar zijn ze? Een van onze hoofdlampjes gepakt en de hele tent doorzocht. Uiteindelijk hebben we ze gevonden, konden we de oordopjes pakken. Alexander heeft ze uiteindelijk gebruikt om lekker te kunnen slapen.

Tijdens het ontbijt de volgende morgen scheen het zonnetje. Een mooie gelegenheid om kleren die we de avond daarvoor in een wasmachine hadden gewassen en onze tent te laten drogen. Direct na het ontbijt haalden we de tent leeg om deze in te pakken toen het weer begon te regenen! Snel rukten we de kleren van de waslijn, gooide de tent in de auto en hebben deze daar ook (nat) ingepakt.

Op weg naar Coromandel! Onderweg reden we langs de westkust, waar eigenlijk weinig tot niets te beleven is. De uitzichten (onder andere bij Hokianga Harbour) waren prachtig. Ook de zwarte bergen, zoals je ze alleen tegenkomt in een verhaal van Marten Toonder, geven in combinatie met de lucht prachtige plaatjes.

We bleken ons redelijk vergist te hebben in de afstand. Na een paar uur rijden waren we enkele centimeters verder op de kaart in plaats van de decimeters die we verwacht hadden. Dit had voornamelijk te maken met de vele hoogteverschillen. Al snel kwamen we aan bij het Kauri Forest. De grootste en oudste bomen van Nieuw-Zeeland zijn hier in een aantal wandelingen te bezichtigen. Zo liepen we langs "Father of the Forest", "God of the Forest" en "The Four Sisters". Allemaal zeer oude en enorme Kauri bomen van ruim 1000 tot 2000 jaar oud. De grootste heeft een diameter van ruim 5 meter! Echt onvoorstelbaar.

Onderweg begon de auto, vooral aan de linkerkant, een metaalachtig, schurend geluid te maken. We maakten ons er niet zo heel veel zorgen over, want we reden immers in de bergen waar je voortdurend je rem gebruikt.

We reden door naar Dargaville, een industriestadje, om een camping te zoeken en...er meteen weer uit te rijden. Uiteindelijk kwamen we aan in Matakohe bij "Matakohe Motor Camp" dat wederom een Top 10 Holiday Parc was. Voor slechts $30 konden we in een caravan (met een kacheltje) slapen. Deze luxe konden we goed gebruiken om onze spullen te laten drogen, dus dat deden we! Tijdens het maken van ons avondeten ontmoetten we wederom een aantal Canadezen. Deze familie, die overigens bleef praten, vertelden honderduit over hun ervaringen tot nu toe en over Canada. Yeps! Wederom een adres erbij en veel informatie over BC (British Columbia).

Tijdens een wandeling langs het bij de camping gelegen meer, kreeg Sjoerd iets in zijn oog. Wat er in kwam, wilde er niet meer uit. Met een enorm dik oog ging hij slapen. Wat het geweest is, weten we nog steeds niet.