Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
Na een nacht met veel regen, werden we rond 9:00u wakker. Onze mummyslaapzakken lagen heerlijk warm! Wel wennen, dat je je niet in maar met je slaapzak moet omdraaien. BIj het pakken van onze kleren, begon het weer te regenen. Terug in de slaapzak en na 10 minuten was het weer droog en scheen de zon. Typisch Nieuw-Zeeland! Snel naar de douches toe om ons te wassen. We waren nog maar net terug in de tent om te ontbijten toen het weer flink begon te regenen. Maakte niet uit! Wij zaten toch lekker droog.

Na het ontbijt hadden we weer stralende zon! We begonnen onze spullen te pakken. Door alle extra spullen, die al in de auto aanwezig waren bij aanschaf, koste het inrichten van de achterbak enorm veel tijd. Gelukkig bleef de zon schijnen waardoor we de tent (bijna) droog konden inpakken. Van de campingbeheerder hoorden we dat er wel degelijk een camping in Tutukaka zit. Hij legde ons uit dat deze aan de linkerkant van de hoofdweg lag. Onze "verouderde" Lonely Planet vertelde hier niets over (de nieuwe overigens ook niet). "Vast omdat de camping pas dit seizoen geopend is!" gaf de beheerder aan. Waarschijnlijk was de camping ons niet opgevallen omdat we op dat punt aan de rechterkant een mooi uitzicht hadden op de haven van Tutukaka.

Met een volle auto reden we eerst naar het centrum van Whangarei. Hier is een jachthaven waar mensen die even de harde wind die op de South Pacific Ocean blaast, willen ontlopen hun boot aanleggen. In deze mooie jachthaven genoten we van de inderdaad vele boten en een cappuccino. Vanuit de haven liepen we een saai centrum in. Dit leek meer op een industrieterrein dan op een mooi stadscentrum! Opeens zagen we een "Pawn Shop" genaamd "Cash Converters" en kregen een idee. De spullen die we dubbel hadden, lagen dan wel lekker maar namen veels te veel ruimte in beslag. We haalden onze auto en verkochten de extra slaapmatjes (onze thermarest matjes hielden we), thermoskan en kachel.

De tent was door Sander en Annemarie, waar we de auto van hadden gekocht, aangeschaft voor wandeltochten en woog slechts 1kg. Deze hebben we gehouden, net als de borden, het bestek en afwasteiltje. We kregen maarliefst $25 voor de verkochte spullen...ach ja...beter dan niets.

We reden weg uit Whangarei, terug naar Tutukaka. Onderweg belde Sjoerd met een duikbasis en reserveerde een plek voor de volgende dag (kostte $175). Alexander gaat mee op de boot om te kayakken, snorkelen en zonnen voor $80. Al vrij snel kwamen we weer bij de haven van Tutukaka aan.
Aan de overkant van de weg bleek de camping genaamd "Tutukaka Holiday Parc" te zitten. Er waren nauwelijks gasten dus konden we een mooi plaatsje uitzoeken. Vanuit de tent keken we recht op een paar groene heuvels, koeien en (tot nu toe) strak blauwe lucht.

Omdat het een redelijk nieuwe camping is, zijn de faciliteiten perfect. Net als het uizicht vanaf de houten veranda van waaraf dit verhaal geschreven is. Morgenochtend vroeg moeten we om 8:00u aanwezig zijn op de duikbasis. Allebei kijken we er naar uit. Het survivalpakket dat we van Mirjam Lemaire hebben gehad, biedt nu uitkomst! Een lekkere maaltijd met een toetje en een cappuccino. En voor morgen? Cup-a-soup, liga en K3 lolly's! Bedankt Mirjam, we laten het ons zeker smaken!