Amsterdam

Nieuw Zeeland

Selecteer een dag:
Locatie
De dag begon vandaag met uitchecken uit ons hotel. Gisteravond hadden we een supermarkt ontdekt, vlak om de hoek! Daar hebben we even flink wat zaken ingeslagen voor ontbijt en onderweg. Vervolgens op weg naar het Noorden!
De eerste (en ook laatste) grote plaats verder naar het Noorden is Whangarei (spreek uit: fangaree). Deze plaats is voornamelijk bekend door door "Whangerei Falls" die zichzelf van 26 meter hoog naar beneden storten. Omdat de afstand vanaf Auckland ongeveer 170km bedraagt, hadden we een flinke rit voor de boeg.

Onderweg hebben gelezen over de omgeving en uiteraard ook over de "Poor Knights Islands". Een groep kleine eilanden waar je schitterend kunt duiken. De omgeving schijnt zelfs beter te zijn dan het Great Barrier Reef in Australie. Daar wilde Sjoerd natuurlijk wel even een kijkje nemen. Omdat de meeste boten richting de duikplekken vertrekken vanuit Tututkaka, wilden we daar in de buurt een camping zoeken.
De Lonely Planet sprak over Sandy Bay, een baai vlakbij Tututkaka waar ook een camping zou moeten liggen. Onderweg bezochten we de Whangerei Falls, inderdaad een prachtige waterval, en reden verder naar het Noorden, voorbij Whangarei. Via steile slingerwegen en haarspeldbochten kwamen we bij een verlaten Sandy Bay. Mooie baai, maar geen camping.

We reden door maar na 1 uur verder te hebben gereden, besloten we niet verder te zoeken en zijn we via Highway 1 teruggereden naar Whangarei, waar wel een camping was. In Whangarei hebben we bij een supermarkt avondeten gehaald, we gingen voor het eerst zelf koken, en zetten onze tent op bij "Whangarei Holiday Parc + Cabins" waar we (jaja Karel...daar komen de prijzen weer) $20 betaalden voor 2 volwassenen en een tent ;-)

Omdat we bij de auto nog zoveel andere spullen hadden gekregen, hadden we het best wel luxe. Extra matjes, servies, bestek, kussens, een tent, een deken voor onder de matjes, een gasstel met flessen, een thermoskan en een kachel/ventilator. De laatsten uit het rijtje waren we sowieso niet van plan om te gaan gebruiken maar die matjes lagen best wel lekker samen met onze inflatable thermarest matjes!

We maakten onze maaltijd, broccoli, aardappel, gehakt en ui en zijn vervolgens lekker gaan slapen.